Status efter 12/24 timers træning

Jeg har bevidst ikke meldt mig til nogle stævner i år, da jeg ved hvor meget fokus det tager fra min træning. For mig er træningen det vigtigste, så jeg ved jeg står stærkest d. 27 juli kl. 7.

B4FF332C-69E2-46A6-A5F4-D7A9E702B030Alligevel havde jeg brug for at sætte 2 delmål i træningen. 12 timers løb og 24 timers cykling med kun 1 uges mellemrum. Tanken var, at jeg skulle se hvor jeg lå rent formmæssigt. Nu hvor begge arrangementer/træninger er overstået er jeg utrolig positiv. Jeg har hverken løbet eller cyklet så mange timer uden pause før, så det var ukendt land på mange måder. Der var det fysiske aspekt, det mentale og så alle de forudsete ting, der kunne opstå. At jeg så er temmelig træt nu har jeg accepteret. 

Jeg var nervøs til begge træninger, da jeg havde slået det op og ubevidst var der de forventninger, de forventninger jeg de sidste mange år har kæmpet med og tabt til. Jeg har sammen med min coach, Laila fra Coaching.nu arbejdet med at glemme de forventninger og have fokus på mig selv. Uden at tvivle, kan jeg fortælle at det lykkedes! Jeg er blevet så meget stærkere på det område og det kan jeg takke Laila for, de redskaber hun giver mig fungerer, uden tvivl! Det er helt fantastisk. 

996941DA-D524-4042-AD3D-8A03AD3F2094

Løbet startede lørdag kl. 10 og allerede der stod solen højt på himlen og der var ingen vind eller skygge på den 1,2 km lange rute. Jeg var klar over, at jeg skulle drikke endnu mere end planlagt og få nok energi undervejs. Jeg havde nu troet jeg havde lært det, men startede alligevel for hårdt ud. Tempoet var fint, hvis det var 5 timers løb, men 12 timer holdt det ikke. Så ændrede strategi undervejs og det handlede om at holde benene i gang. Lang historie kort, det lykkedes at holde fokus og ikke stoppe/give op mentalt. Musklerne var ømme og jeg valgte at gå hurtig i stedet for løb, da jeg ikke ville fremprovokere en skade og det vigtigste var at være igang. Da jeg efter 12 timer og 84 km sluttede, var jeg træt og øm i muskler og fødder, men utrolig glad og stolt af mig selv. 

Dagene efter var jeg træt, men ingen skader eller gener i kroppen. Var forbi både Kiropraktorhuset/Carsten Schou og Anitas massage for at passe godt på kroppen. 

1 uge senere stod jeg igen klar til 24 timer på cykel, hvor nervøsiteten var større. Jeg havde været lidt træt og øm dagen før og tvivlede et kort øjeblik, men den tvivl forsvandt hurtig. Jeg holdt den watt/puls jeg havde planlagt og holdt kroppen igang hele tiden. Det blev til korte pauser og stor fokus på at indtage væske og mad. Det gik godt det meste af tiden, men farten forsvandt lidt om natten. Jeg fik også lige en lille lur på 500 meter ved 4 tiden, derefter vågnede jeg helt:) 

6629F209-4119-42A1-A422-C0BB9F7F8C7C

Jeg eksperimenterede med mere rigtig/fast mad, da gel ikke fungerer for mig mere. Så der blev spist frugt/grøntsagssmoothie(dem der er beregnet til babyer;)) Masser af bananer, ris med grønt/tofu, figenstænger, vandmelon, rawbite, kiks, juice, brød, chokolade, som selvfølgelig alt var plantebaseret/vegansk. Plus masser af væske(6 flasker vand og 8 flasker energi). 

De sidste 75 min var der fart på for at nå de 541,1 km. Det havde jeg brug for, da 540 er distancen til Triple Ironman. 

Jeg er så utrolig beæret over den opbakning og hjælp jeg har fået gennem de 2 arrangementer. Jeg følte, at hele Gudme var ude for at heppe og støtte op. Det giver mig en utrolig glæde, at vide folk bakker op og folk føler sig motiveret til at deltage. At jeg kan få andre til at komme igang med træning, at andre synes jeg er motiverende, det gør mig glad. 

Nu er der kun 50 dage til Triple Ironman, det er helt uvirkelig!! 

1B8D5DFE-5A7F-4FB2-8CAC-9A80C344D5A9

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.